Geert Wilders gehackt door ‘Turkse aap’?!

Ik zal mijn tweede blog beginnen met een kleine update van mijn vorige blog. Het wordt een hele korte update, ik heb namelijk van zowel @ikbendries als @p_paulusma tot op heden geen reactie gehad op mijn tweet. Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht, maar toch jammer. Gelukkig heb ik geen tijd om hierover te treuren, want de volgende opdracht voor Sociale Media staat alweer op ons te wachten.

Geheel tegen mijn alles-op-het-laatste-moment instelling in, ben ik voor deze opdracht ruim op tijd begonnen met een studievrij weekendje motorrijden in het vooruitzicht.

In opdracht #3  moeten we twee dingen doen, namelijk een kleine samenvatting geven van welke soorten nieuws wij deze week hebben geconsumeerd en op welke manier, en een comment schrijven op een artikel van een nieuwssite, en checken of er op jouw comment nog reacties geplaatst worden. Voor deel één van de opdracht hoef ik niet zo heel lang na te denken. In mijn dagelijks leven volg ik het nieuws voornamelijk op de volgende twee manieren: de kranten (Sp!ts, Metro & de Pers) die gratis op elk station te verkrijgen zijn, en het nieuws van NU.nl via een App op mijn smartphone. Beide lees ik meestal onderweg naar de VU. Als het even lukt neem ik een krantje mee, maar als die weer eens doorheen zijn voor ik de kans heb er één te bemachtigen heb ik altijd nog m’n HTC Desire Z achter de hand, zodat ik nooit van het laatste nieuws verstoten hoef te blijven. Toevallig is er deze week nog een extra medium bijgekomen, ik heb namelijk de troonrede deels proberen te volgen op tv, al zag ik soms eerlijk gezegd door de hoeden het bos niet meer.

Anyway, door naar deel twee. Deel twee van de opdracht heb ik op dit moment nog niet gedaan, dus eerst maar eens uitzoeken of er gevraagd wordt naar een comment  op een specifieke nieuwssite of dat iedereen zelf mag beslissen wat hij/zij gaat doen.

Het is inmiddels een paar uur later, en ik heb vanmiddag een tweet gestuurd naar @SonjaUtz, met de vraag hoe het nu precies zat met de opdracht. Tot nu toe nog geen reactie gehad, en ik begin te twijfelen of Twitter het juiste medium is om studiegerelateerde vragen te stellen aan je docenten..

Het is nu tien uur s’avonds, en heb zojuist het verlossende antwoord mogen ontvangen! Dit is wat Sonja mij terugstuurde:

@NickyTantoe that’s Jeana’s assignment, check with her!

Oftewel, een typisch voorbeeldje Nicky’s-poging-tot-inzet-voor-school. Er zit niks anders op dan het morgen persoonlijk aan Jeana te vragen, dus ik zal de rest van de opdracht een nachtje moeten uitstellen.

Het is inmiddels vrijdagmiddag, en ben erachter gekomen dat je zelf mag beslissen op welke site en op welk artikel je een comment plaatst. Ik ben in het college ingedeeld in de groep die een negatieve comment moet plaatsen, en ik moet met mijn reactie andere reacties uit proberen te lokken. Ik kan op het moment maar één site kan bedenken waar alle comments altijd negatief zijn en waar bijna elke reactie een andere uitlokt, mijn gevoel zegt dat we op de site van GeenStijl  wel goed zitten voor deze opdracht. Laat ik maar op het meest recente artikel reaguren, dan is de kans waarschijnlijk het grootst dat we nog meer reacties kunnen verwachten.

Ik moet wel eerst even een GeenStijl-account aanmaken, maar ik zit nog zo lekker in het ritme van nieuwe accounts aanmaken (o.a. Twitter, Google+ en WordPress) dat ik me hierdoor echt niet laat tegenhouden. Na het ‘debat’ in de Tweede Kamer en de uitspraak van Wilders tegen Mark Rutte gister (“doe es normaal man”) lijkt het niet verwonderlijk dat hij bovenaan de site staat. Toch gaat dit artikel niet over het debat zelf, maar over Geert Wilders die gehackt blijkt te zijn. Ook al is de situatie ondertussen alweer onder controle, lijkt dit artikel meer dan het reaguren waard.  (link: http://www.powned.tv/nieuws/tech/2011/09/geert_wilders_gehackt.html)

(NB: Zodra ik wilde reageren werd ik doorgelinkt naar de website van PowNed. Voor zo ver ik weet is dat onderdeel van GeenStijl. Het spijt me dat mijn referentie naar de website niet klopte, maar ik laat het gewoon zo staan.)

Ik lees de reacties door en besluit te reageren op een reactie van een reactie. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de kans dan groter is om een reactie terug te krijgen dan wanneer ik uit mezelf wat post. De reactie die ik typ weerspiegelt mijn denkwijze niet in dit geval, ik probeer slechts een reactie van de (gemiddeld genomen toch niet al te snuggere) GeenStijlleden uit te lokken. De geniale reactie die ik besluit te typen luidt als volgt:

 

Ik geloof er niets van. Dit heeft Geert zelf gedaan, om Turkije in een slecht daglicht te zetten.
kapotte_stofzuiger | 23-09-11 | 13:34 | niet ok!
in een ultieme poging z'n naderende ondergang te voorkomen waarschijnlijk.
topownedornottopowne | 23-09-11 | 13:36 | niet ok!

Hoezo zou Wilders dit zelf hebben gedaan, wat zou hij hem het opleveren? 
Slaat echt nergens op deze reacties. Lijkt me overduidelijk dat zijn site gehackt is in opdracht van Erdogan.
Als je niet weet waar je over praat, zeg dan gewoon niks, lutsers

Nu is het slechts een kwestie van wachten tot het eerste oplettende en actualiteitenbetrokken/actieve GeenStijl/PowNed-lid op mijn comment  reageert. Ik heb me geprobeerd zo goed mogelijk voor te doen als volwaardig Geenstijlmember door het door GeenStijl toegeëigende woord lutser in de strijd te gooien. Ik hoop dat het resultaat niet uitblijft, de tijd zal het leren.

In verband met mijn studievrije weekend heb ik nu helaas geen tijd meer de reacties af te wachten, maar ik zal jullie in mijn volgende blog op de hoogte houden van de ontwikkelingen in mijn GeenStijl-avontuur!

Houdoe,

NickyTantoe

 

Leave a Reply

