Journalism Assignment

Als ik wakker word is er helaas geen standaard procedure die ik doorloop, wel heb ik samen met mijn huisgenootjes een abonnement op de NRC Next. Deze probeer ik elke dag te lezen maar het komt er niet altijd van omdat sommige dagen erg druk zijn. Mijn ouders hebben een abonnement op de Trouw, en deze kan ik ook online lezen en dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen. Verder lees ik op mijn telefoon het nieuws op Nu.nl, maar eigenlijk is er elke dag zoveel nieuws dat ik het gevoel heb dat ik er soms mee overspoeld word, en ik vind het lastig om alles goed bij te houden en dan met name wat er allemaal in de politiek gebeurd en besproken word.

Volgens het artikel van Prior (2005) is het ook zo dat als de media keuze toeneemt de kans op contact met politieke inhoud significant zal afnemen voor veel mensen. Toegankelijkheid tot de media wil niet direct zeggen dat je ook wordt blootgesteld aan het nieuws (Prior, 2005). Ik vind van mezelf dat ik me ondanks dat er zoveel media keuze is meer moet gaan verdiepen in onder andere de politiek zodat ik goed op de hoogte ben.

Het tweede deel van deze opdracht is om een reactie te plaatsen op een nieuws site, en ik zit in groep A en moet dus een positief en ondersteunende reactie met een sportieve toon plaatsen over het artikel. Ik heb een artikel genomen van Trouw over een nieuwe islamitische school die geplaatst wordt in Amsterdam. Vlak voor de zomer is het Islamitische College Amsterdam gesloten vanwege te weinig leerlingen en geen goede kwaliteit van het onderwijs. Echter de behoefte aan dit soort onderwijs is nog niet weg en vandaar dit initiatief. Ik heb hierop gereageerd dat ik dit initiatief het proberen waard vind en dit een kans moet geven aangezien er ook bijvoorbeeld christelijke scholen zijn.

Tot nu toe heb ik nog geen reactie gehad, ik denk ook niet dat deze zal komen omdat ik niet echt provocerend heb gereageerd of ‘agressief’ want daar wordt vaak op gereageerd. Maar verder als ik de reacties van mensen op het artikel doorlees dan zijn dit vaak reacties op het artikel en niet op elkaar.

Leave a Reply

