NIEUWSgierig typje!

Politiek, economie, het weer, voorpagina nieuws, opmerkelijk nieuws, wetenschap, sport, horoscoop, tot het buitenland. Met andere woorden welkom in de wereld van het  nieuws. Nieuws vind je heden ten dage overal,  van de ouderwetse krant, die elke ochtend weer trouw op de deurmat ligt, het acht uur journaal op de televisie, de radio in de auto en met de komst van technische snufjes als de smartphone en de ipad , zijn digitale kranten en website’s als www.nu.nl binnen handbereik en ben je snel op de hoogte van gebeurtenissen in de hele wereld!

Het nieuws en ik.. het ouderwetse ochtendmomentje met de krant, koffie en ontbijt is niet aan mij bestemd. Heb namelijk geen abonnement op een krant maar op mijn smartphone en ik probeer dus door middel van  de smartphone de hoogtepunten van de dagelijkse  gebeurtenissen in de wereld bij te benen! Dit doe ik voornamelijk als ik onderweg ben naar bijvoorbeeld de universiteit of mijn werk.
Ik zie mezelf dan ook als een nieuwsgierig type en mijn favoriete gedeelte van het nieuws is dan ook het algemene nieuws , voorpagina en opmerkelijk nieuws (zie www.nu.nl).

Prior (2005) stelt in zijn artikel dan ook dat de groei van beschikbare informatie positieve als negatieve kanten heeft. Positief doordat men voordeel kan halen bij de hoeveelheidbeschikbare informatie met als voorbeeld gaf hij de politiek. Negatief door politiek volledig te negeren  waardoor de  ‘knowledge gap’’ ruimer zal worden doordat er genoeg informatie en media op het zelfde moment tot je beschikking is. Deze week qua nieuws heeft  een andere totaal andere wending gekregen! Ik was net als heel Nederland weer even betrokken bij de politiek door de felle woordenstrijd tussen de premier en Wilders, met de woorden ‘’Doe toch eens normaal, man!’’je kan het spijtig noemen, maar door deze woorden is de aandacht wedergekeerd!k deel de mening met Prior. Ik lees nooit iets specifiek door de hoeveelheid beschikbare informatie,  totdat er dan weer iets bizars gebeurt net als deze week in de tweede kamer.
Uiteraard heb ik dus ook gereageerd op het artikel over de felle woordenstrijd tussen de premier en Wilder, doe is even normaal, man!

Mijn woorden waren ! ‘’MIJN AANDACHT IS WEER TERUG VOOR DE POLITIEK!’’  Deze reacties is geheel sarcastisch bedoeld, want het feit dat iedereen het over de uitspraak heeft maar niet over de politiek zelf vind ik zelf al treurig genoeg. Helaas, ik was een van de 1300 mensen die had gereageerd,dus mijn opmerking viel in het niet!

Niet getreurd, want door deze actie van Wilders ben ik weer geïnteresseerd en op de hoogte van de politiek in Nederland (voor even)!

One Comment on “NIEUWSgierig typje!”

  1. aakrekel says:

    Wauw wat een super leuk stukje! Heel goed geschreven. Je hebt inderdaad gelijk dat door zulke uitspattingen in de politiek sneller opgevangen worden door het nieuws en daardoor meer de aandacht krijgen van mensen die minder geinteresseerd zijn in de politiek. Wellicht komt het omdat de kreet “doe is normaal man” de politiek wat dichter bij jezelf brengt dan een debat dat conform de regels en taalgebruik wordt gehouden. Zelf vind ik het belachelijk dat iemand zoiets durft te zeggen tegen de premier en had de voorzitter beter in moeten grijpen.
    Ben je hierdoor ook de politiek blijven volgen of is het bij deze uitspatting gebleven?

    Groetjes, Annefleur


Leave a Reply

