Breaking news

‘s Ochtends als ik wakker word, zet ik mijn tv aan en kijk ik altijd eerst even naar het RTL nieuws. Vervolgens kijk ik in de loop van de dag meerdere malen op nu.nl en op telegraaf.nl om te kijken wat er allemaal gaande is. Daarnaast luister ik veel naar de radio, waardoor je automatisch op de hoogte wordt gehouden van het laatste nieuws. Vervolgens kijk ik ’s avonds altijd naar het RTL nieuws van half 8. Als ik bij mijn ouders ben, lees ik ook altijd nog even de krant. Ik vind het belangrijk om goed op de hoogte te blijven met wat er in Nederland en de rest van de wereld gebeurd.

In het artikel van Prior (2005) maakt hij een onderscheidt tussen twee groepen mensen. Er zijn mensen die geïnteresseerd zijn in het nieuws (zoals bijvoorbeeld in politiek) en open staan voor meerdere media om nieuws te generen. En je hebt mensen die niet zozeer geïnteresseerd zijn in het nieuws, maar meer opzoek zijn naar entertainment. Dus ook niet gebruik maken van meerdere media om aan nieuws te komen. Het onderscheidt tussen deze twee mensen zorgt voor een zogeheten ‘knowlegde gap’. Er zijn steeds meer manieren om aan nieuws te komen, maar de mate waarin kan iemand zelf bepalen. Zelf behoor ik tot de groep mensen, die geïnteresseerd zijn in het nieuws en meerdere media gebruiken om op de hoogte te blijven.
De politieke rel na de uitspraak ‘Doe eens normaal man!’ is vast niemand ontgaan deze week, dus vandaar dat ik op dit artikel heb gereageerd op nujij.nl. Ik heb op dit artikel gereageerd, want ik was goed op de hoogte van wat er gaande was, waardoor ik mijn reactie onder het nieuws bericht goed kon onderbouwen. De reactie die ik er onder heb geplaatst, moest kritisch zijn.
Iedereen gaf een kritische reactie met daarin zijn/haar mening, dus mijn reactie is waarschijnlijk niet opgevallen. Er was namelijk niet echt een discussie gaande, dat was wel jammer. Ik had het wel leuk als hieruit een (kleine) discussie was ontstaan.
Alle reacties die werden gepost, waren meer om zijn/haar mening te geven en niet om een discussie te beginnen. Als er werd gereageerd op een reactie dan was dat omdat iemand bijvoorbeeld iets doms zei of discrimineerde. Vervolgens werd daar niet meer op ingegaan door anderen of de persoon zelf.
Toch zou ik niet zo snel nog een keer een reactie onder een artikel plaatsen omdat ik het nut van een discussie niet inzie, want je lost er niets mee op.

Leave a Reply

