Nieuws opdracht

Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws gebruik ik vooral de site nu.nl. Ik bekijk deze site dan meestal via mijn iPhone. Als ik iets meer tijd heb en thuis ben kijk ik ook wel  op bbc.co.uk, aangezien dat momenteel als één van de beste nieuws websites wordt gezien. In de avond kijk ik meestal naar het 8 uur journaal van de NOS. Eigenlijk is het meeste wat op het NOS journaal voorbijkomt een herhaling van wat ik die dag op internet heb gelezen. Alleen zijn er op de NOS uiteraard iets uitgebreidere achtergronden te bekijken.

Als ik het artikel van Prior op mezelf betrek, denk ik dat ik door mijn interesse in de politiek genoeg nieuws bronnen bekijk om informatie over politiek te tot me te nemen. Ik kan mij aan de hand van mijn eigen keuzes wel goed voorstellen dat er steeds meer sprake is van een ‘knowledge gap’. Er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die entertainment op internet of televisie van hogere waarde schatten dan nieuws. Als ik kijk naar mijn eigen nieuwsconsumptie dan merk ik dat ik eerst altijd wil weten of er nieuws is en vervolgens switch ik pas over naar sites of programma’s met entertainment.

Ik heb voor de commentaar opdracht gekozen voor de site nujij.nl waar een artikel op stond over de haat tegen Cohen. Ik heb een aantal ondersteunende opmerkingen gemaakt bij het artikel. Mijn reactie was de eerste reactie, ik denk alleen dat deze reactie iets te neutraal was. Als je fel tegen een stelling in gaat of argumenten in een opiniestuk probeert te ontkrachten denk ik dat je veel sneller op tegengeluiden zal stuiten. Er zal dan sneller een discussie ontstaan, misschien zelfs wel met de schrijver zelf. Als de reactie enkel een bevestiging is van wat er al staat gebeurd er naar mijn ervaring een stuk minder.

Leave a Reply

