Politician_assignment

Voor deze vierde blog opdracht ben ik 2 politici gaan volgen op Twitter. Namelijk Alexander Pechtold(@APechtold) en Geert Wilders (@Geertwilderspvv).

Ik ben voor een aantal weken Alexander Pechtold gaan volgen op Twitter. Wat mij meteen opviel is dat hij een zeer actieve twitteraar is. Hij heeft dan ook veel interactie met zijn volgers. Ik denk dat hij vrijwel elke tweet beantwoord die hij krijgt.  Hij leuke aan zijn tweets is dat hij het vaak op een grappige manier overbrengt. Zijn tweets gaan meestal over conferenties, politiek standpunten,artikelen e.d. Pechtold twittert  echter bijna nooit over zijn privéleven. Mijn beeld over Pechtold is niet veranderd. Ik was altijd al vrij positief over hem en dat ben ik nog steeds. Wat ik positief aan hem vind is dat hij ook op Twitter open staat voor een discussie. Ook waardeer ik de humoristische manier waarop hij zijn ideeën overbrengt naar anderen.

Over het algemeen is Geert Wilders ook redelijk actief op Twitter. Elke 3 a 4 dagen plaatst hij een tweet.  Wat aan hem opvalt is dat hij echter niet in interactie komt met zijn volgers. Wel voegt hij zo nu en dan een link toe bij zijn tweets. De tweets die hij plaatst gaan uitsluitend over zaken die in de politiek afspelen. Hij plaatst dus geen tweets over zijn privéleven.  Ik vond het interessant om hem te volgen, omdat hij extreme uitspraken doet en ik benieuwd was wat voor reacties hij daarop zou krijgen. De laatste tweet die Geert Wilders heeft geplaatst gaat over het bezoek naar het homostel dat weggepest is door allochtonen in Den Haag. Hij valt in zijn tweet ook van Aartsen aan die volgens hem geen enkele bericht van medeleven heeft getoond. Ik vind dat hij te snel conclusies trekt m.b.t. van Aartsen en dat hij allochtonen jongeren niet over een kam kan scheren. Tenslotte zijn er ook genoeg autochtonen jongeren die problemen in de samenleving veroorzaken. Mijn standpunt over Geert Wilders is niet veranderd.  Wilders´s  komt gedrag overeen met de bevindingen van Jackson & Lilleker (2009), hij doet aan informeren en is uiteindelijk niet uit op interactie met de kiezers.

4 Comments on “Politician_assignment”

  1. reneboer88 says:

    Leuke blog om te lezen, vooral omdat ook ik Geert Wilders volg voor de opdracht van deze week, ik ben het heel erg met je eens dat hij veel te snel conclusies trekt over verschillende punten. Is het jou ook zo opgevallen dat Wilders Twitter nagenoeg alleen maar gebruikt als platform om de kiezers te informeren en nooit een dialoog aangaat? Dit sluit volgens mij inderdaad heel erg aan op de bevindingen van Jackson en Lilleker.

    • rvs650 says:

      Ik heb ook Wilders gevolgd en mij is hetzelfde opgevallen! Er vindt geen interactie plaats. Trouwens, weten jullie hoe het kan dat Wilders geen berichten van anderen op zijn account heeft? Stuurt niemand hem iets, of zal hij dat zo hebben ingesteld?

      • celinesaber says:

        Nee ik denk dat Wilders dat inderdaad zo heeft ingesteld, het zou raar zijn als hij nooit een bericht van iemand zou krijgen met meer dan 100.000 volgers

    • celinesaber says:

      Ja dat was mij inderdaad op opgevallen en het viel me eigenlijk een beetje tegen van hem!


Leave a Reply

