Wilders Tweet eens?

Voor deze opdracht moesten we een politicus volgen op Twitter. Deze had ik nog niet omdat de politiek me vrij weinig interesseert. Ik zat te
twijfelen tussen Mark Rutte of Geert Wilders en heb gekozen voor Wilders, omdat hij twee keer zoveel followers had dan Rutte. Blijkbaar een slechte keuze, hij kan dan wel twee keer zoveel followers hebben, maar tweet 10 keer zo weinig. De beste man heeft geen tijd voor Twitter blijkbaar.

Als hij dan wat tweet is het meestal wel wat je kan verwachten van Wilders. De paar tweets per week zijn dingen als; “Geen woorden maar daden. Rutte moet niet alleen roepen dat landen uit de euro moeten maar Griekenland er nu uitzetten!” en “Net Helmond gezocht. Bewoners die last hebben van Marokkaans straatterreur moeten eindelijk serieus genomen worden. Tuig moet van de straat!”. Bij die laatste tweet praat ik dan over een tweet van 24 augustus. Dat is een maand geleden en staat op de eerste pagina (zonder te scrollen) van zijn twitter. Hieruit blijkt maar hoe actief Wilders is op Twitter. Tevens vrij voorspelbaar, want het zijn precies dingen die je verwacht van hem. Persoonlijke tweets hoef je al helemaal niet te verwachten. Wellicht boeit het niemand wat hij in zijn vrije tijd doet? om eerlijk te zijn, mij ook niet. Een enkele tweet over hoe hij denkt over Prinsjesdag maar verder niets. Ik had tevens wel wat meer tweets verwacht over Prinsjesdag.

Jackson en Lilleker (2009) zeggen in hun artikel dat politici een mix gebruiken van Web 1.0 en Web 2.0 genaamd Web 1.5. Deze vorm zou de voordelen van beide gebruiken. Vooralsnog vind ik dat Wilders hier geen volledig gebruik van maakt. De interactie met mensen op Twitter is niet aanwezig, meneer Wilders volgt ook 0 mensen en hij tweet
zelden. Mijn mening over Wilders is daarom ook hetzelfde gebleven. Ik ben niks tegengekomen over hem op zijn Twitter dat ik nog niet wist.

Leave a Reply

