Brand assignment

‘Scotch & Soda loves to make great garments that suit every individual. We want people to love their clothes and enjoy wearing them. Scotch & Soda products are of high quality, rich in detail and affordable’

Scotch & Soda was er al in de jaren ’80 maar is in 2001 terug gekomen om een nieuwe start te maken. Dit is ze goed gelukt want vervolgens kwam Scotch Shrunk in 2008, Maison Scotch in 2010 en R’belle in 2011, en het jongste en meest ambitieuze project van nu is Amsterdams Blauw. Op dit moment heeft Scotch & Soda 30 winkels wereldwijd, meer dan 7000 andere verkooppunten en een volledig geüpdate online voorkomen met geïntrigeerde webstore, een blog en andere sociale media waarop ze actief zijn. Kortom zoals uit de bovenstaande tekst blijkt is S&S een zeer upcoming kledingmerk en zoals ze zelf zeggen op hun site: ‘Scotch & Soda is classic in many ways, but young and fast forward when it comes to bringing great clothes onto the market place’.

S&S is ontzettend actief op sociale media, ze hebben een eigen website waar veel informatie op staat en via deze website kan je op de andere media komen waar ze ook actief zijn ze maken. Dit is een Blog, Facebook, Twitter en directe links naar hun filmpjes via Vimeo en YouTube. Op Twitter plaatsen ze elke dag minimaal een tweet, en in de tweets  wordt vaak verwezen naar hun Blog of Facebook maar reageren verder  ze daar niet op anderen. Dit doen ze wel op hun Facebookpagina, wanneer klanten of anderen daar iets op posten of een vraag stellen word dan geeft S&S daar redelijk snel antwoord op.  Sinds augustus heeft S&S een eigen blog en op deze blog wordt elke dag iets gepost. Er komen allerlei verschillende items aan bod, zoals een Nederlandse fotograaf die de hoofdsteden gaat fotograferen, Chanel die Denim Blue nagellak heeft en Paris Fashion Week.

Mijn houding naar dit merk was al positief en is nu alleen maar positiever geworden. Ik heb er bewondering voor hoe ze in korte tijd zo een ontwikkeling door maken en mee blijven gaan met alle nieuwe technologische ontwikkelingen en de sociale media. Ik ben benieuwd wat ze nog meer in het vooruitzicht hebben.

 

Advertisements

2 Comments on “Brand assignment”

  1. lies0788 says:

    Dit klinkt als een goede reclamecampagne voor het merk. Je hebt je er in ieder geval duidelijk in verdiept! Mij lijkt het wel interessanter als je misschien iets meer was ingegaan op de reacties en beoordelingen op de sites van “fans”en iets minder voorgeschiedenis had geschreven maar voor de rest een goed verhaal!

  2. wfilius says:

    Dat was inderdaad een goed idee geweest, daar heb ik niet over nagedacht. Bedankt voor de tip!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s