Brand_assignment. Moto Guzzi

Het merk wat ik gekozen heb te gaan volgen is het motormerk Moto Guzzi. Ik heb in feite niet heel erg veel met dit merk, maar ben toevallig laatst een week met 20.000 Moto Guzzi rijders naar een wereldtreffen bij de fabriek in Italië geweest en per toeval zag ik de Facebook pagina van hen. Dit wekte mijn interesse!

Moto Guzzi is een klein motorbedrijf wat tegenwoordig overgenomen is door het (meer bekende) Piaggio. Sindsdien maken ze bij het bedrijf veel meer gebruik van sociale media.

Wat ik leuk vind is dat de dingen die ze op hun prikbord plaatsen, breed gewaardeerd worden. Je ziet heel veel ‘Like’s’! Veel mensen reageren ook op posts van de beheerder van de pagina. Wat dan (althans voor mij) lastig is is dat op de pagina in het Italiaans word geschreven. De posts van de beheerder worden daarentegen wel vaak in het Engels geschreven. Dit is denk ik om het internationale aspect van Facebook optimaal te benutten. Anders was het voor mij (behalve de foto’s) totaal onduidelijk.

Mijn kijk op dit merk is deels wel verandert sinds ik de Facebook pagina heb gezien. Ik had het gevoel dat het merk heel erg authentiek te werk ging en weinig met nieuwe media zou doen. Je ziet juist heel veel foto’s terug die mensen uit de groep zelf gemaakt hebben. Die kon je blijkbaar mailen of ergens uploaden, zodat zij hem op de pagina plaatsen. Die interactie vind ik erg sympathiek. Moto Guzzi is wel een merk met historie, en daarom vindt ik het des te leuker dat ze ook met nieuwe sociale media iets doen! Bravo!

Arrivederci!

2 Comments on “Brand_assignment. Moto Guzzi”

  1. tariq86 says:

    Dit verklaart waarom je met motor naar Italië ben afgereisd..


Leave a Reply

