Guess you need Twitter

Nadat ik beroemde personen en politieke mensen heb gevolgd op Twitter, ga ik nu over op de ´niet levende´ twitteraars: merken. Maargoed welk merk? Het wordt al later en later en nadat ik op mijn horloge heb gekeken weet ik het, Guess! De lijfspreuk van Guess op Twitter bevalt mij wel:
‘GUESS : The global brand of a young, sexy, and adventurous lifestyle, with a complete line of apparel and accessories’
En ik ben denk ik niet de enige, Guess heeft al 19260 volgers.


Als je goed op de hoogte wilt zijn van alle acties rondom het merk Guess moet je zeker op Twitter wezen.  Elke nieuwe trend, winkel of accesoire wordt getweet. Maar dat niet alleen! Er is ook erg persoonlijk contact met de consumenten.

 Bijvoorbeeld:
@sammywhammy89 hope you enjoy the dress 🙂 tweet us a pic of the outfit!
Of:
So, who was there for all the FUN at #FNO last night? What did you enjoy the most?

En zo zijn er nog vele andere voorbeelden te vinden. Er wordt dus erg veel aandacht aan de consumenten besteed. Ook retweet Guess vaak positieve reacties op het merk:

SHOUT OUT TO @Guess for my NEW EXCLUSIVE @CIARA GREEN YELLOW & WHITE TANK TOP!!!! OWWWWWWW! & THE DRINKS WERE AMAZINGGGGG! #FASHION

Zo komt het merk natuurlijk nog positiever over op de consumenten. En ik moet toegeven dat dit ook gelukt is bij mijzelf. Een merk dat zo betrokken tweet met zijn consumenten/volgers komt veel persoonlijker over. Maar zo snel scoort Guess natuurlijk geen pluspunten, ik heb gekeken of dit consistent gedrag is. Is Guess ook zo betrokken op Facebook?
Het begin is hier al goed, 1.373.701 personen vinden deze pagina leuk. Ook hier is er erg veel informatie te vinden over allerlei acties van het merk Guess. Ook staan er vele foto’s en polls online. Maar ook vragen worden er gesteld aan de ‘vrienden’/consumenten van Guess. Maar hier valt mij op dat er niet gereageerd wordt op iedere individu. Eigenlijk wordt er op geen een persoon gereageerd. Dit is natuurlijk een groot contrast met Twitter. Hier kreeg iedereen een antwoord. Ik denk dat Twitter hierdoor een beter medium is om een persoonlijke relatie met de consument te krijgen. Het idee dat er tijd, al is het een simpele retweet, wordt genomen voor jezelf is natuurlijk een fijn idee!
Dus wilt Guess succesvol blijven dan zou ik er flink op los twitteren!

2 Comments on “Guess you need Twitter”

  1. Mannie says:

    GUESS scoort naar mijn mening zeker hoog door het aantal reacties op consumenten. Zo laat het merk inderdaad weten dat ze begaan is met haar consumenten. Toch vind ik de twitter site wel wat onoverzichtelijk worden door alle tweets. Zij mogen, naar mijn mening, toch ook best wat meer informatie geven over het merk zelf. Te denken valt aan aanbiedingen, nieuwe collecties of winacties.

  2. denisereurings says:

    Ik denk inderdaad door het melden van o.a. aanbiedingen er ook meer interactie uitgelokt kan worden. Een volger kan bijvoorbeeld met een simpele ‘retweet’ zo een aanbieding weer verder verspreiden, waardoor het bereik van de tweets van Guess nog groter zal worden.


Leave a Reply

