Jacky D

Voor dit assignment was de opdracht om een merk te volgen via een social media site. Ik heb gekozen om het whiskey merk “Jack Daniels Tennessee via Facebook te volgen. Ik ben grote liefhebber van dit whiskey dus het is geen verrassing dat ik het op Facebook“geliked” heb.

Jack Daniel’s wordt gedestilleerd Lynchburg, Tennessee in de V.S. De distilleerderij werd in 1866 opgericht door Jasper Newton jack Daniel die waarschijnlijk in 1850 geboren werd in een gezin van dertien kinderen. Daniel kreeg zo al op 16-jarige leeftijd een licentie om zijn whiskey te gaan maken en hij was de eerste distilleerder die werd ingeschreven in het Amerikaanse handelregister. Na Jack Daniels dood in 1911 werd de distilleerderij overgenomen door zijn neef Lem Motlow, wiens bedrijf tot op heden het merk verkoopt. De firma is tegenwoordig eigendom van de Brown-Forman-Corporation.

Wat me op valt is dat er tot nu toe 2,297,427 mensen op de knop “like” hebben gedrukt en dat er heel veel foto’s te zien zijn. Ik had tijdje geleden bij een BBQ deze prachtige foto gemaakt en geplaatst op hun Facebook.

Helaas werd het binnen een uur verwijderd. Deze actie van hun heeft niet mijn attitude ten opzichte van het merk veranderd want het blijft een lekkere whiskey. Mijn enige kritiek is dat ze foto’s die door fans worden geplaatst wel toe moeten laten.

2 Comments on “Jacky D”

  1. roosaerts says:

    Zonde, het was nochtans een prachtige foto, welk hun product mooi in beeld brengt! 😉

  2. alexanderjoordens says:

    Precies, vind ik wel slecht eigenlijk van ze! Wat ik juist ook in mijn stuk schreef zojuist, is dat het erg sympathiek overkomt als ze wel wat doen met jouw foto’s!

    Verder ben ik ook Jack Daniels fan, vooral omdat het dé motorrijders whiskey is haha! Back ontopic! See ya!


Leave a Reply

