T-Mobile; Het blauwe vogeltje wordt roze

Na het volgen van verschillende nationale en internationale sterren, van een nieuwssite en tot slot van een politici is het nu de beurt aan een merk om eens grondig geanalyseerd te worden. Ik heb gekozen (hopelijk wel verstandig) voor T-mobile. Waarom? T-mobile is de afgelopen keren toch niet heel positief in het nieuws geweest wat betreft Twitter (laten we maar bij dit inmiddels oude vertrouwde medium blijven). 80% van de communicatie tussen T-mobile en haar klanten gaat via sociale media zoals Twitter, maar T-mobile heeft een zwakke start gemaakt.

 

 

 

 

 

Velen van jullie hebben wellicht wel gehoord van de fout van T-mobile op de T-mobile Webcare Twitter, nu een jaar geleden. Een klant met een probleem ging via Twitter het contact met T-mobile aan en de Webcare medewerker antwoordde in het openbaar met persoonlijke logingegevens van de klant met de nodige gevolgen van dien. Ook heeft T-mobile imagoschade opgelopen via een Twitterende Youp van ’t Hek (ook bijna een jaar geleden), bij jullie allen misschien ook wel bekend. De cabaretier begon zijn aanval tegen T-mobile toen zijn zoon een probleem kreeg met zijn contract en wekenlang van het kastje naar de muur werd gestuurd. Nu moet ik wel toegeven, dat T-mobile na elke fout zijn excuses aanbiedt. Ook zo in deze twee gevallen.

Ondanks dat T-mobile al mijn provider is sinds mijn Nokia uit de prehistorie ben ik toch ook niet zo’n fan van hun werk. Maar hoe is de Webcare van T-mobile verandert sinds deze twee incidenten? Hopelijk is er enige verbetering te zien op Twitter. Nou, daar gaan we! Oké, het eerste wat mij opvalt is dat T-mobile verschillende Twitter kanalen heeft. Zo is er één voor aanbiedingen, voor nieuws en info, natuurlijk de T-mobile Webcare en zelfs één voor de iPhone. Hmm, T-mobile scoort punten bij mij.

Op de T-mobile Webcare is te zien dat de provider zo goed mogelijk zijn best doet om iedereen te beantwoorden. Er is dus een goede interactie te zien met klanten. Klanten worden voor verdere hulp goed doorgestuurd. Zelfs wanneer iemand een bedank tweet uitgooit, reageert T-mobile hier vriendelijk op met een ‘’Graag gedaan ;-)’’. Wederom: pluspunten. Als ik kijk op de Twitter van T-mobile nieuws en info, moet ik zeggen dat ze daar wat minder actief zijn. De laatste tweet is al twee maanden geleden waar de teller bij de Webcare op ruim 55000 staat, zijn er op deze Twitter slechts 147 tweets uitgegooid. Niet zoveel te melden T-mobile? Bij de overige kanalen (voor de aanbiedingen en iPhone), gaat het wat beter. Al met al doet T-mobile het toch niet verkeerd. Als ik zie hoeveel mensen online een beroep doen op T-Mobile vind ik het begrijpelijk dat de huidige medewerkers nog niet alles op kunnen pakken. De beste suggestie die je T-Mobile kunt doen is: snel uitbouwen dat team, en meer volmachten geven! Zo erg is het allemaal niet!

Advertisements

3 Comments on “T-Mobile; Het blauwe vogeltje wordt roze”

  1. marloesmulders says:

    Helemaal mee eens! T-mobile zou nog zoveel meer uit Twitter kunnen halen. Maar het persoonlijke contact met klanten via Twitter is natuurlijk al een goed begin. Nu maar hopen dat ze het gaan uitbreiden voor eigen bestwil.

  2. Mannie says:

    Eigenlijk is het best een goed punt dat T-mobile veel meer tweets heeft op de webcare pagina dan de algemene nieuws pagina. Dit geeft wel het idee dat T-mobile volledige aandacht heeft voor consumenten met klachten. Maar om nieuwe klanten te werven moet T-mobile natuurlijk wel de informatie/nieuws pagina up to date houden. Het team uitbreiden is een zeer goed idee Gaby 🙂

  3. joyce279 says:

    Erg leuke blog. Ik vind het vooral leuk dat je er nieuws bij betrekt en dan laat zien in welke opzichten t-mobile zich heeft verbeterd. Zelf heb ik ook al een aantal jaar t-mobile als provider en vond zelf ook dat ze wel een aantal verbeter puntjes hadden. Maar wat je ook in je blog verteld, is dat in het geval van twitter behoorlijk verbeterd. En inderdaad, willen ze het nog beter doen, uitbreiden die handel!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s