BlauwBloed

Ik volg nu al een tijdje het merk BlueBlood op Facebook en op Twitter. Het is een Nederlands kledingmerk met enkele winkels verspreidt door heel Nederland. Zelf vind ik dit ook wel een mooi merk, dus voor deze opdracht besloot ik maar eens te kijken hoe zij gebruik maken social media.

Als eerste besloot ik te kijken naar hun Facebook pagina. Wat mij meteen opviel bij hun berichten is dat zij voornamelijk zelf berichten op Facebook zetten. Hierbij moet je denken aan wat er nieuw is in de collectie, “look of the week” en aanbiedingen. Ze hebben wel 4990 volgers, maar niemand post er wat. Hooguit “liken” ze bepaalde berichten van BlueBlood. Er is niet echt sprake van interactie op hun Facebook pagina. Na even rondgesnuffeld te hebben op hun Facebook pagina, vond ik het wel weer leuk geweest. Ik weet intussen wel wat ze aan hun collectie hebben toegevoegd en hoe ik er de volgende week uit kan zien met bepaalde kledingcombinaties. Laat ik nu dan maar eens een kijkje nemen op Twitter..

Op Twitter zie ik wel iets meer activiteit van andere mensen. BlueBlood twittert er zelf ook behoorlijk op los. Naast de berichten die ook op Facebook staan (dus collectie etc.), zijn er ook mensen die reageren. BlueBlood beantwoordt ook vragen die mensen hebben. Niet dat er zoveel vragen waren, maar de vragen die er wel waren werden wel beantwoord. Wat mij opviel is dat zij maar 998 volgers hebben tegenover 4990 op Facebook, maar op Twitter komen wel reacties van andere mensen en op Facebook niet. Wat de reden hiervoor kan zijn weet ik niet. Misschien is de drempel om te reageren op Twitter lager dan op Facebook.  Op Twitter ziet het door de reacties van andere mensen wel wat levendiger uit dan hun Facebook pagina. Er worden ook veel berichten erop gezet met een link naar een foto. Ik besloot uit nieuwsgierigheid maar eens te klikken op een paar van die links. Het bleek dat ik elke keer weer terechtkwam op een blog van BlueBlood zelf. Ik heb dan maar ook snel een blik geworpen op hun blog. Ook hier kwam ik vaak dezelfde berichten tegen die ik ook op hun Facebook pagina zag. Af en toe stond er een paar leuke foto`s tussen, maar het draaide voornamelijk om wat er in de collectie zat. Niet superspannend dus.

Blueblood is wel bezig met social media. Alhoewel ik hun Facebook pagina en blog niet erg boeiend vind, is dit natuurlijk voor BlueBlood een goede manier om hun product te promoten en te laten zien wat ze te bieden hebben. Ik snap ook wel dat je als kledingmerk niet bijzonder veel interactie hoeft te hebben met je kopers. Je wilt als kledingmerk natuurlijk je producten promoten en dan hoef je geen team te hebben die actief vragen gaan beantwoorden (bijv. NS, Ziggo), aangezien je niet zoveel kan vragen over een kledingmerk. Je wordt door middel van hun Facebook pagina en hun blog wel goed op de hoogte gehouden van wat er nieuw is in de collectie. Mijn beeld over BlueBlood is dan ook niet veranderd. Ook al heb ik geen interactie met het merk, ik zal nu niet minder hun kleding gaan dragen of iets dergelijks.

Leave a Reply

