Clinique op Facebook

Voor de opdracht van deze week ben ik Clinique (Nederland) gaan volgen op Facebook. Ik ging het toevallig al voor de opdracht volgen, omdat Amanda (van der Meer) mij uitgenodigd had om mee te doen aan een Clinique-actie. Daardoor ben ik dus dit merk gaan volgen.Ennnnn…. We hebben gewonnen, Amanda, Midja en ik hebben alle drie een Clinique pakket gewonnen. Dat was wel een leuke actie van Clinique ;).

Voor degenen (de mannen denk ik;))  die niet weten wat Clinique is:
Clinique is in 1967 in New York ontstaan met de lancering van de eerste op allergie geteste, en door dermatologen ontwikkelde lijn van schoonheidsproducten. Ondertussen is Clinique in meer dan 130 landen verkrijgbaar.

Clinique gebruikt Facebook, twitter om in contact te komen met hun klanten/fans. Op de Clinique facebook-pagina kun je schoonheidstips en productinformatie vinden, klanten kunnen hun adviezen, ideeën en tips over het product delen op de pagina. Ook hebben ze een link op hun pagina hoe je in contact kunt komen met Clinique zelf en een link naar hun website.

Op het prikbord van Clinique zie je dus ook veel vragen van klanten, zoals: ‘Waar kan ik het kopen?’ ‘Hoe weet ik wat voor huidtype ik heb?’ Maar ook gewoon opmerkingen over het product, zoals: ‘Top merk ik zou niet anders meer willen!’ ‘Even getwijfeld of het wel zn werk deed, maar uiteindelijk: wauw! Dus gewoon blijven smeren!’

Het leuke is dat Clinique óf reageert op de berichtjes (als het echt een vraag is) óf het berichtje ‘liked’. Zo blijft het voor de klanten ook leuk, want die hebben het gevoel dat hun berichtjes ook écht gelezen worden. Hoe ze op kritiek reageren weet ik niet, omdat iedereen zo super positief is over het merk. Heb geen één bericht kunnen vinden dat niet goed was.

Na het volgen van Clinique op Facebook ben ik niet anders naar het product gaan kijken. Ik vond het al een goed merk en dat is nu nog steeds zo. Ik vind het wel leuk dat ze op deze manier contact zoeken met klanten. En dat ze zoveel interactie hebben met de klanten. 🙂

5 Comments on “Clinique op Facebook”

  1. mvdl1991 says:

    Wat leuk om te lezen! Ik heb er nooit bij stil gestaan dat zelfs Clinique aan social media doet. Ik heb nog nooit gelezen dat iemand echt wat gewonnen heeft bij een prijsvraag, dus dat is wel leuk!

  2. marloesmulders says:

    Wat leuk dan Clinique zo persoonlijk via social media aandacht schenkt aan de klanten! Zo ga je toch even positiever naar het merk kijken. En wat leuk van de prijs 🙂

  3. Jacquemijne says:

    Clinique = tof. Denk je niet dat er wellicht sprake kan zijn van een spamfilter in de berichten als er alleen maar sprake is van positieve reacties? Ik heb het bij meer merken op Facebook gezien en vraag mij ten zeerste af of dat wel helemaal klopt. Persoonlijk zou ik het geloofwaardiger vinden als er hier en daar ook een iets negatiever bericht zou staan, maar wellicht is Clinique gewoonweg een heel goed merk en niemand ontevreden over de producten. In dat geval mijn diepe respect naar Clinique.

  4. carinaprudondecastro says:

    Jacquemijne, ja misschien doen ze dat wel, maar eerlijk gezegd denk ik zelf dat het gewoon echt een goed merk is. 😉 Kan me dus niet voorstellen dat ze negatieve commentaren verwijderen.

  5. krs260 says:

    Dus dankzij dit vak, hebben jullie een Clinique pakket gewonnen? Vervelend zeg ;). Zie ik hier een gat in de markt: een ‘gelezen’ knop op Facebook? Of zou de ‘like’ knop toch voldoende zijn? Ik moet bekennen dat ik op Facebook ook vaak berichten like om aan te geven dat ik ze gezien of gelezen heb (en het een leuk bericht is). Leuk om te zien dat eigenlijk elk soort merk wel gebruik kan maken van sociale media.


Leave a Reply

