Life tastes good: Always Coca Cola

“If you hate Mondays here’s a tip to help you turn that frown around – check out
#TheGreatHappyfication! CokeURL.com/ymjn
CocaColaCoca-Cola
Zoals je misschien kunt raden gaat deze blog over het sociale media-gebruik van het merk Coca Cola. The Coca Cola Company is al sinds jaar en dag de grootste speler op het gebied van frisdrank. Nu de sociale media zo in opkomst zijn was het wachten op een actie van Coca Cola hoe zij zich zouden profileren in de sociale media. Zij hebben flink uitgepakt op het gebied van social networking.
In de blogpost van deze week zal het gaan over hoe Coca Cola heeft uitgepakt op de social network sites en hoe ik het heb ervaren om ze te volgen op Twitter. Coca Cola heeft de naam om een vrolijk, fris merk te zijn. Dit dragen ze al uit sinds hun oprichting in het jaar 1892. Hun slogans zijn bijna altijd vrolijk, fris en daarmee proberen ze hun carpe-diem-reputatie hoog te houden. Hier een link naar een overzicht van de gebruikte slogans van de afgelopen jaren. Met de komst van de sociale media tracht Coca Cola hun boodschap nog wijder te verspreiden en een ‘Coca Cola wereld’ te creëren. Hun laatste stap daar in is #TheGreatHappyfication. Op voorstaande link zie je iedereen die ‘#’ met ‘the great happyfication’ erachter heeft getweet. Opvallend is te noemen dat er in een half uur wel 30 nieuwe tweets worden toegevoegd aan deze pagina. Hetgeen Coca Cola probeert te bereiken lukt blijkbaar dus.

De reeks reclamefilmpjes van Coca Cola zijn allemaal bedoeld om het imago dat Coca Cola wil uitstralen hoog te houden. De berichten die Coca Cola tweet zijn allemaal van die opbeurende, vrolijke berichten. Wat me opvalt is dat de reacties die op deze tweets komen van volgers allemaal worden beantwoord door Coca Cola. Niet dat het diepgaande antwoorden zijn, maar er komt elke keer wel een reactie en vaak ook in de geest van het Coca Cola imago.

@fsukatie Katie McCormick

Drinking an ice cold @CocaCola and LOVING it!!”
De reactie van Coca Cola hier op:
CocaColaCoca-Cola
@fsukatie Enjoy the refreshment Katie!”
Coca Cola doet er dus veel aan om hun klanten te binden. Ze ageren dagelijks met één of meerdere ‘fresh tweets’ en reageren elke minuut op antwoorden van hun tweets. Ook roepen ze hun volgers op om sommige tweets te retweeten. Met 382.497 volgers zijn ze daar druk zat mee op de redactie. Het volgen van Coca Cola heeft mijn attitude naar het product veranderd. Waar ik eerst altijd al kon genieten van een lekker glaasje Coca Cola, heb ik nu best een beetje het idee betrokken te zijn bij de ‘Coca Cola familie’.
Coca Cola een van de bedrijven die naar mijn mening goed mee zijn gegaan met de veranderende tijden!
LeonGrevinkLeon Grevink

Living on the Coke Side of Life #TheGreatHappification
Advertisements

4 Comments on “Life tastes good: Always Coca Cola”

  1. aakrekel says:

    Wat leuk om te zien dat zo’n groot (en breed) merk als Coca Cola zoveel moeite doet aan klantbinding door middel van het reageren op zulke tweets. Heb je zelf ook geprobeerd een tweet de lucht in de sturen met #Cocacola? Wellicht krijg je zelf ook wel een leuke reactie erop!

    Groetjes, Annefleur

    • leongrevink says:

      Ik zag dat Coca Cola op #TheGreatHappyfication-Twitterpagina erg actief reageerde, dus heb ik daar een tweet naar toe gezonden. Helaas nog geen reactie…

  2. philippine89 says:

    He wat leuk! je ziet vaak toch dat een groot merk zijn aan klantenbinding doet door te luisteren en te reageren op (tegenwoordig) tweets! LEUK!

    • leongrevink says:

      Ik zag in je blog die link staan. Op die lijst die op die site staat staan allemaal grote merken en bedrijven, Starbucks, Coca Cola en Red Bull. Best interessant om te zien hoe die grote bedrijven zich profileren op de SNS


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s