Onbereikbaarheid of interactie?

Het merk waarvoor ik heb gekozen is GstarRaw. Ik ben het merk gaan volgen en eens goed gaan kijken hoe dit merk zich gedraagd op Twitter.

Het merk doet totaal niet aan interactie met de consument. Het reageert dan ook totaal niet op kritiek of positieve reacties. Het enige wat op de account te lezen is, is nieuws over hun nieuwe campagnes of opening van nieuwe Gstar winkels. Zou dit tekort aan interactie kunnen zijn omdat ze een bepaald imago willen uitstralen? Juist doordat ze niet reageren komt het merk onbereikbaar over. Met de hoge prijzen van het merk is het voor een aantal mensen ook een onbereikbaar merk. Dit zou mensen die het zich wel kunnen veroorloven een positief gevoel kunnen geven.

Mijn mening over het merk is niet veranderd. Ik vind het iets positiefs als een merk op sociale media aanwezig is en hier ook daadwerkelijk wat mee doet. Met interactie naar de consumenten toe bindt je klanten en krijgen ze het gevoel dat er echt naar ze geluisterd word door het merk. Helaas doet GstarRaw dit niet maar ik had dit eigenlijk ook niet verwacht. Juist omdat het vrij dure kleding is heb ik het idee dat ze de interactie niet nodig hebben maar de ‘status’ die hieraan verbonden is voor het merk belangrijker is.

Advertisements

One Comment on “Onbereikbaarheid of interactie?”

  1. berend75 says:

    Interessante conclusie die je trekt uit je blog! Omdat G-star Raw vrije dure merkkleding is ze geen interactie nodig hebben met de klanten. Ik denk dat eigenlijk elk bedrijf interactie met zijn klanten nodig heeft. Of het kan in ieder geval nooit kwaad toch?


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s