SuperAfval

Sinds dat ik een Twitter- account heb aangemaakt volg ik al het merk SuperTrash. SuperTrash is zowel actief op Facebook als op Twitter. Ik merkte al vrij snel dat Twitter niet altijd even fanatiek gebruikt wordt door SuperTrash. Soms plaatsen ze een hele tijd geen tweet, en dan ineens een paar tweets per dag. Als ik op Facebook kijk zie ik gelijk al foto’s en uitgebreide teksten over de nieuwste items die binnen zijn gekomen. Misschien dat het komt doordat je opSuperTrash Twitter maar 140 tekens kan gebruiken om je verhaal te verspreiden, en bij Facebook hier geen limiet aan zit.

Het profiel van SuperTrash op Facebook is veel uitgebreider dan het profiel op Twitter. Dit kan wellicht komen door de meerdere mogelijkheden die Facebook te bieden heeft. Als je op de fotopagina kijkt op Facebook kom je al snel meer foto’s tegen dan op Twitter. Op Facebook heeft SuperTrash 6455 likes, op Twitter 2655 volgers. Wat me op Facebook opvalt is dat het voornamelijk berichten zijn over nieuwe items die zijn binnen gekomen, of prijswinnaars. Er is weinig interactie met mensen die fan zijn van SuperTrash. Op Twitter kwam ik wel enkele reacties op volgers tegen. @Marle_ Thanks for sharing, we love the look! of bijvoorbeeld @giusygiul Hi Giulia, dat komt omdat we over zijn gegaan naar supertrash.com. Als je Supertrash.com/webshop googled, krijg je het wel! 

Dit soort interactie mis ik op de Facebookpagina. Er wordt wel gereageerd door fans op bepaalde wallposts, maar er komt verder geen reactie meer van SuperTrash. Nu is het denk ik ook de bedoeling van SuperTrash om haar eigen merk te promoten en niet zozeer om te netwerken of echte vrienden te maken op Facebook. Ik denk echter dat het wel leuker is voor de fans als er soms ook persoonlijk gereageerd wordt op posts van henzelf. Althans dat zou ik hebben!

Als ik kijk naar mijn mening over SuperTrash is die niet veranderd aan de hand van hun Facebook en Twitter activiteiten. Als ik aan SuperTrash denk dan denk ik aan de kleding die zij maken, niet aan hun gedrag op Facebook of Twitter. Wel denk ik dat het leuk is voor hun fans en volgers als ze interactie hebben met elkaar, zo wordt er meer sympathie geworven voor een merk. Maar vooralsnog denk ik niet dat SuperTrash zichzelf hoeft te bewijzen op Facebook of Twitter, het draait bij hun om de kleding die zij ontwerpen en produceren. Dat is het handelsmerk van SuperTrash!

Leave a Reply

