You wanna know my Secret?

Voor deze opdracht was het de taak om een merk op Twitter te volgen. Omdat ik zelf veel met mode bezig ben was het merk Supertrash voor de hand liggend. Maar ik wilde niet alleen dit merk volgen, met het risico dat hier weinig over te vertellen was. Als tweede merk heb ik daarom Victoria Secret gekozen.

Het Twitter account van Supertrash heeft 2.657 volgers. Ik had persoonlijk meer volgers verwacht aangezien het een populair merk is, zowel nationaal als internationaal. De oprichterster van Supertrash, Olcay Gulsen, is erg actief in de media. Aan de tweets op de Twitter pagina van Supertrash valt dit niet echt op. Er wordt gemiddeld 2 keer per dag een tweet van Supertrash geplaatst, dan weer2 a3 dagen niks en dan weer 2 tweets. Niet heel actief dus. Om even na te gaan of dit nu aan het merk ligt of aan de sociale media Twitter, check ik Supertrash ook even op Facebook. Wat meteen opvalt is dat op Facebook 6.461 mensen dit ‘leuk vinden’. Dit kan je vergelijken met het aantal volgers op Twitter. Op de Facebookpagina komt het merk Supertrash goed ten beeld. Veel posts, foto’s van de collectie, informatie over lanceringen van bepaalde items, foto’s van fotoshoots etc. Veel klanten reageren hierop en er is dan ook veel interactie. Ook worden er om de zoveel tijd cadeaus weggegeven, zoals een beauty pakket (met make-up van verschillende merken) en cadeaubonnen voor het bedenken van bijvoorbeeld nieuwe ideeën voor op de website. Op het Twitter account van Supertrash staan deze ‘prijsvragen’ ook, maar hier wordt dan niet gepubliceerd wie de winnaar is. Op Facebook wel, dit maakt het naar de klanten toe wat persoonlijker. Voor meer informatie over Supertrash ben ik Olcay Gulsen, de oprichtster, wezen opzoeken op Twitter. Zij is wel erg actief op haar Twitter, en twittert meerdere keren per dag. Ook beantwoordt zij enkele tweets van haar volgers. Misschien een idee om dit ook voor de pagina van Supertrash te doen. Hoe meer activiteit, hoe meer bekendheid.

Als aanvulling heb ik ook Victoria Secret gevolgd. Ik ben zelf een groot fan van dit merk. Ik was wel benieuwd of dit merk ook passief was op Twitter. Maar dit in tegendeel! Van alle tweets gaat mijn hartje sneller kloppen! Het is heel leuk dat zij regelmatig foto’s plaatsen van shoots waardoor je je erg betrokken voelt bij het merk. Ze plaatsen ook tweets over de handeling binnen het merk, zoals hen terug brengen van goederen. Ook is het hele goede reclame. Ik denk dat menig volger vervolgens snel een kijkje neemt op de officiële website, waaronder ik, om ook zo’n mooi setje te scoren. Wat ook een groot voordeel voor Victoria Secret is, is dat hun modellen (de bekende ‘Angels’) ook actief zijn op Twitter. Zo twittert Doutzen Kroes er lustig op los met allerlei foto’s van shoots en worden de Angels ook gebruikt voor publiciteit. Een voorbeeld hiervan is dat Victoria Secret klanten de mogelijkheid gaf om met Alessandra Ambrosio op de foto te gaan, waar natuurlijk ook de nieuwe collectie bekend werd gemaakt. Zo’n tweet wordt door minimaal 184.194 volgers gelezen en is een goede publiciteitstunt.

Mijn mening tegenover deze twee merken is een klein beetje veranderd. Ik had van Supertrash meer verwacht, dit merk heeft niet helemaal aan mijn eisen voldaan. Ik vind dat er meer interactie van dit merk met de klanten had kunnen plaats vinden. Olcay Gulsen is wel actief op Twitter maar haar voornaamste doel is niet het promoten van haar eigen merk, maar veel persoonlijke dingen delen. Van Victoria Secret daarentegen wordt ik erg blij. De manier waarop zij continue bezig zijn om hun klanten het gevoel te geven erbij te horen en het regelmatig posten van tweets en foto’s doet veel goeds. Ik weet zeker dat dit de publiciteit ten goede komt en zij veel tevreden klanten houden, waaronder mijzelf.

2 Comments on “You wanna know my Secret?”

  1. mvdl1991 says:

    Erg leuk om te lezen en ik ben het ook met je eens over Supertrash. Maar toch kun je het twitter account van Supertrash niet vergelijken met die van Olcay Ulsen, want zij tweet meer over zichzelf en Supertrash is haar merk. Ze heeft ook geen tijd om alle tweets te plaatsen voor haar werk, want dat vergt enige verdieping voor bijvoorbeeld prijsvragen etc.. Als Olcay Ulsen slim is spreekt ze degene die daar verantwoordelijk voor is op aan.

  2. charissaserena says:

    Het was ook niet de bedoeling om het Twitter account van Olcay Gulsen te vergelijken met Supertrash, maar meer om te kijken of zij erg actief is op haar eigen account zodat zij de activiteit op het Twitter account van Supertrash wat meer kan bevorderen. Denk dat dit Supertrash ten goede zal komen.


Leave a Reply

