Branding your tweets

Voor deze vijfde opdracht moeten we een merk volgen en daar ben ik echt voor gaan zitten, want het is vanzelfsprekender om een persoon te volgen dan een merk. Ik heb tal van merken opgezocht, maar die waren dan al een jaar ‘actief’ op twitter en niet verder gekomen dan 4 of 5 tweets. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij BlackBerry, die tot mijn verbazing dagelijks tweets plaatst. Ik volg ook het modemerk Supertrash, maar die is lang niet zo actief als BlackBerry.

Het viel mij op dat Supertrash wel actief is op twitter, maar dan opeens ook weer even niet. Dat vond ik wel apart, want via hun website op het internet link ik weleens door naar hun Facebook pagina en daar zijn ze wel erg actief op. Persoonlijk vind ik hun facebook pagina ook veel leuker om rond te neuzen. Maar dat geldt denk ik voor ieder merk, want met twitter kom je niet echt over vind ik. Je plaatst namelijk een tweet en dan kun je daar wel een foto bij plaatsen, maar dan zie je alleen de link van de foto. En het viel mij op dat de prijsvragen zowel via twitter als via hun facebook pagina gaan, maar ik zou eerder geneigd zijn om mee te doen via Facebook dan via twitter. Op één of andere manier komt het op twitter niet echt over op mij. Daarnaast zie je de berichten van mensen die Supertrash een leuk merk vinden op Facebook, maar op twitter kun je dat niet zien en dat vind ik jammer. Hieruit kun je dus wel concluderen dat ik niet echt heel enthousiast ben over Supertrash op twitter.

Ik had verwacht dat Supertrash veel actiever zou zijn dan Blackberry op twitter, maar zoals ik net al zei is Supertrash niet zo actief. BlackBerry is buiten mijn verwachting om erg actief op twitter en dat vind ik erg interessant. Er vindt veel interactie plaatst tussen BlackBerry en zijn volgers, maar er vindt daarnaast ook veel promotie plaats. Aangezien ik bij Supertrash zowel naar het twitter als facebook account heb gekeken, heb ik dat ook voor BlackBerry gedaan. Het twitter account komt erg overeen met facebook account, want er vindt veel interactie plaats en promotie. Alleen omdat je op facebook meer foto’s kunt uploaden en de afbeeldingen zichtbaar zijn ziet het er wat aantrekkelijk uit, maar verder vind ik het leuk om BlackBerry te volgen op twitter. Ze zetten er veel nieuws op over BlackBerry zoals bijvoorbeeld informatie over een nieuwe BlackBerry die gaat uitkomen of nieuwe applicaties. Vooral al die informatie maakt het interessant, want ik heb zelf ook een BlackBerry en zo kom ik achter dingen waarvan ik niet wist dat dat kon met mijn telefoon.

Bij beide merken ben ik niet echt kritische berichten tegen gekomen, dus ik kan niet oordelen hoe ze daarmee omgaan. Buiten mijn verwachting om vind ik het echt leuk om beide merken te volgen. Al zou ik eerder op de facebook pagina kijken van Supertrash om een beter beeld te krijgen.

3 Comments on “Branding your tweets”

  1. lvdveen says:

    Wat je bij Facebook doet met ‘iets leuk vinden’, doe je bij Twitter door iemand te volgen of te vermelden in je tweet. Dus in principe kan je de vermeldingen van SuperTrash gewoon terugvinden op hun profielpagina. Alleen wordt dit waarschijnlijk in mindere mate gedaan waardoor het lijkt dat ze op Twitter minder leuk worden gevonden dan op Facebook.

    • mvdl1991 says:

      Ik denk dat mensen over het algemeen ook de facebook pagine leuker vinden de twitterpagina, want door al die afbeeldingen en foto’s is het leuker om op fb rond te kijken. Je ziet de interacties ook beter.. Twitter is meer gemaakt voor het melden van een boodschap en fb meer om jouw wereld/merk te laten zien.

  2. melissah18 says:

    Bij het merk dat ik heb gevolgd (Le Ballon) vond ik de facebook pagina ook vele malen leuker en interessanter dan de Twitterpagina. Bij het zien van afbeeldingen of leuke, langere stukken tekst raak je toch meer betrokken bij het merk/de site. Mensen reageren ook sneller op elkaar waardoor je een soort verbondenheid voelt met elkaar die op Twitter ontbreekt, maar dat is mijn mening.


Leave a Reply

