Sociale media gebruik

Al jaren maak ik gebruik van sociale media, het begon al op de basisschool met Kindertent, gevolgd door CU2 en later Hyves. Met Kindertent en CU2 doe ik helemaal niks meer en mijn page op deze sites bestaan ook niet meer, Hyves gebruik ik ook niet meer, maar ik heb het nog wel. Nu gebruik is vooral Twitter en Facebook. Ik gebruikte ze beide al voordat ik begon met dit vak.

Toen ik net begon met Twitter gebruikte ik het vooral om te volgen wat vrienden doen/denken en om zelf m’n vrienden van bepaalde dingen op de hoogte te stellen, het ging ons vooral om de lol. Na een tijdje ging ik ook serieuzer met Twitter om, ik volgde KLM, politici, politie Haaglanden etc. Ik ben sindsdien ook meer gaan letten op wat ik zelf tweet, ookal heb ik mijn tweets beschermd.

Facebook gebruik ik vanaf het begin al om te zien wat vrienden doen, om in contact te blijven met vrienden, om vrienden afentoe op de hoogte te stellen van wat ik doe, om foto’s te delen en om foto’s te kijken. Op Facebook heb ik ook echt alleen vrienden en kennissen, in tegenstelling tot Twitter waar ik ook bedrijven en merken volg.

Ik kan mezelf wel een beetje verslaafd noemen aan sociale media, ik check een paar keer per dag Twitter en Facebook, op mijn telefoon of op de computer. Vaak als ik niets te doen heb (dus als ik in de trein zit of moet wachten tijdens het koken), maar soms ook als ik eigenlijk moet studeren. Als ik Twitter of Facebook wil checken en geen bereik heb merk ik wel dat ik dit altijd heel erg vervelend vind, maar meer omdat ik niet weet wat ik anders moet doen.

Ik zou nog wel zonder Twitter en Facebook kunnen, maar zou het wel heel erg missen. Niet dat ik zoveel behoefte heb aan de informatie die erop staat, maar meer voor wanneer ik niets te doen heb. Ik zou dus niet willen dat deze sociale media niet bestaan.

Door dit vak ben ik wel anders naar sociale media gaan kijken. Vooral door de gastsprekers ben ik bewust geworden van wat Twitter allemaal kan betekenen voor je carrière. Ik let dan nu ook beter op wat ik allemaal op Twitter en Facebook plaats.

 

2 Comments on “Sociale media gebruik”

  1. cduivenvoorden says:

    Ja, Kindertent en CU2! Ik zou Facebook en Twitter ook heel erg missen als het er niet meer zou zijn.

  2. marloesmulders says:

    Haha Kindertent en Cu2! Daar begon het allemaal mee! Nu maar hopen dat we met die ervaring mooie tweets kunnen zetten voor onze toekomstige carriere 🙂


Leave a Reply

