Diary Assignment

 Voor deze cursus hebben we ons voor diverse social media sites aan moeten melden. Van sommige was ik natuurlijk al lid. Van Facebook was ik al lid. Maar ook van Fourquare hoewel ik dat eigenlijk nooit gebruik en het ook niet verplicht was voor deze cursus. Ik heb me moeten aanmelden bij Google +, Twitter en Delicious.

 Eigenlijk is mijn gebruik van Facebook niet veranderd, ik ben nog steeds een paar keer per dag op Facebook via mijn blackberry. Het aanmelden voor andere social media heeft hier dus geen invloed op gehad. Ik ben echter wel wat vaker op foursquare gaan kijken, om te kijken hoe dat nou eigenlijk in elkaar zit. Ik had al een account maar deed daar eigenlijk niets mee. Nu check ik me af en toe in op bepaalde plaatsen en heb ik wat vrienden opgezocht. Niet veel van mijn vrienden zitten op foursquare en daarom zal ik er niet heel veel gebruik van gaan maken. Als meer vrienden zich zouden aanmelden zou ik het wel leuk vinden omdat je op deze manier bij kunt houden waar iedereen is en eventueel ook nieuwe plekken kunt ontdekken.

 Mijn gebruik van Google +, Twitter en Delicious is wel toegenomen. Dit komt voornamelijk omdat ik hier natuurlijk niets mee deed en het nu wel moest voor de cursus. Google + en Delicious heb ik echt alleen gebruikt omdat het verplicht was en zodra dit vak afgelopen is zal ik er ook niets meer mee doen. Ik vind Google + erg op Facebook lijken alleen dan zonder mijn vrienden omdat nog maar weinig mensen zich aangemeld hebben, daarom is het niet erg aantrekkelijk om hier wat mee te doen. Delicious is op zich wel handig alleen vergt erg veel uitzoekwerk en daar gaat dus veel tijd in zitten. Daarnaast maakte ik al gebruik van de optie in de Internet Browser om sites bij je favorieten toe te voegen. Ik vind Delicious een beetje een omslachtige manier om dat te doen, daarom zal ik die favorieten optie blijven gebruiken. Twitter is echter een ander verhaal. Dit ben ik meer gaan gebruiken, ook voor privé-contacten. Ik denk ook dat ik dit ook wel zal blijven gebruiken. Ik stond eerst nogal sceptisch tegenover Twitter omdat ik het nogal onzinnig vond om tweets te lezen van wat mensen net hebben gedaan of gegeten. Ook kan ik me niet voorstellen dat mensen het interessant zullen vinden om te weten wat ik zojuist heb gedaan of gegeten. Ik ben er echter achtergekomen dat het wel leuk kan zijn om via Twitter grapjes naar contacten te sturen omdat andere vrienden hier dan ook op in kunnen spelen en op die manier ontstaat er een interactie tussen een aantal mensen aan de hand van 1 tweet. Dit vind ik een positief iets aan Twitter en daarom zal ik dit medium ook wel blijven gebruiken. Voor dit vak moesten we celebrities, politici en merken gaan volgen. De celebrities zal ik blijven volgen omdat ik het wel leuk vind om te weten wat zij voor dingen meemaken en waar zij mee bezig zijn. De politici en merken zal ik echter niet meer volgen, dit vind ik niet zo interessant en deed ik puur omdat het verplicht was. Ik gebruik Social Media echt om in contact te blijven met bekenden en ga er ook vanuit dat de mensen die mijn posts/tweets etc. lezen ook bekenden zijn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die ik niet ken geïnteresseerd is in wat ik te schrijven heb. 

Google+ en Delicious gebruikte ik misschien 2 x per week en met tegenzin. Ik vond het een beetje lastig om dit bij te houden omdat ik echt moest denken: “o ja! Google+ en Delicious, laat ik daar meer weer even naar kijken”. Het was dus niet vrijwillig en ik voelde me er dus ook niet vrolijk door. Door Twitter en Facebook kon ik echter wel vrolijker worden, dit deed ik ook vrijwillig en vond ik oprecht leuk om bij te houden Dit doe ik dan ook meerdere keren per dag. Dit komt omdat mijn vrienden ook actief zijn en ik op deze manier met ze in contact kon blijven en er vooral leuke dingen besproken worden en grapjes worden gemaakt. Foursquare vond ik ook leuk om te gebruiken en deed ik ook met plezier. Echter wel in mindere mate dan Facebook of Twitter omdat nog niet veel van mijn vrienden zich hiervoor hebben aangemeld. Door de cursus Social Media ben ik dus nog meer online te vinden, dan ik al was. Hier zullen sommigen jullie niet dankbaar voor zijn..

One Comment on “Diary Assignment”

  1. stefanboerlage says:

    Volgens mij heeft iedereen dezelfde ervaring met Google+ en Delicious; dat het als een verplichting voelt. Ben benieuwd hoe het dan eigenlijk zo groot is geworden, als wij er als Communicatiewetenschappers al met tegenzin gebruik van maken…


Leave a Reply

