Het gebruik van Social Media

Het reviewen van mijn social media gebruik over de afgelopen periode! Voor het vak moest je je aanmelden voor verschillende social media, namelijk: Facebook, Twitter, Google + en Delicious. Van deze Social Media maakte ik van te voren alleen gebruik van Facebook. Is dit de afgelopen 6 weken veranderd?

Mijn social media gebruik is toch wel vrij tijdrovend. Dit heb ik vooral gemerkt door de storing van gisteren bij RIM, het moederbedrijf van Blackberry. Ik kon ineens geen gebruik meer maken van Facebook en Twitter via mijn mobiel. Dat was even wennen!

Ik moet zeggen dat ik dit vak toch wel een beetje dankbaar moet zijn. Ik had namelijk anders niet zo snel Twitter aangemaakt denk ik, ik vond het gewoon niks voor mij. Maar nu ik het een aantal weken gebruik vind ik het best wel iets hebben. Ik zou gewoon nog steeds zonder kunnen, maar toch heb ik het gister best een beetje gemist. Het is dus ook wel duidelijk geworden dat ik Twitter eigenlijk alleen maar via mijn mobieltje gebruik. De verklaring hiervoor is dat het vaak een kwestie van verveling is. Dan ga ik maar gewoon wat Twitter berichtjes lezen zoals het laatste nieuws van Nu.nl. Ook vind ik het grappig om te zien dat er veel merken gebruik maken van Twitter in de vorm van een helpdesk. Echt een goede ontwikkeling. Hierdoor kun je veel makkelijker je vraag kwijt en hoef je niet aan de lijn te blijven hangen om te wachten op een antwoord.

Verder maak ik vrij veel gebruik van Facebook. Maar dit deed ik al voordat we ons moesten aanmelden op verschillende Social Media. Facebook gebruik ik niet alleen via mijn mobiel, maar ook via de laptop/pc. Ik vind het altijd wel grappig om te zien wat mensen bezig houdt. Niet alle posts zijn interessant, want er zijn ook mensen die gewoon te vaak berichtjes posten over nogal nutteloze dingen.

Google + en Delicious zijn me zwaar tegengevallen. Nou ja, tegengevallen. Ik had er van te voren ook niet zo’n hele hoge verwachting van. Maar eigenlijk vond ik er gewoon niks aan. Het enige postieve punt van Google + was het idee van de verschillende groepen, maar dat heeft Facebook inmiddels ook. Dus dan blijft er weinig positiefs over. Wie weet, over een aantal maanden/jaren als er meer mensen gebruik gaan maken van Google +, dat het alsnog een succeskanworden. Maar voor nu blijf ik gewoon bij Facebook. Oh en Twitter natuurlijk niet te vergeten!

5 Comments on “Het gebruik van Social Media”

  1. stefanboerlage says:

    Wanneer (& waarom) post jij soms wel een tweet op Twitter, maar zet je geen post over datzelfde onderwerp op Facebook? Ik – net als jij een vrij vriendloze Twitteraar – verkies Facebook eigenlijk vrijwel altijd over Twitter, maar dat heb jij dus blijkbaar niet zo? Wat doet jou voor Twitter kiezen dan? Vragen vragen…

  2. berend75 says:

    vrij vriendloze Twitteraar? 😮 haha, in vergelijking met Facebook wel ja. Ik gebruik twitter meer voor kleine onzin dingen!

  3. nickytantoe says:

    Inderdaad, de helpdesks op Twitter zijn echt een vooruitgang vergeleken met telefonisch contact. Liever één tweet richting de helpdesk, en later even checken of je al een antwoord hebt dan 40 minuten in de wacht staan terwijl je in de tussentijd niks productiefs kunt doen omdat je met een telefoon in je hand zit


Leave a Reply

