Social media diary

Het is zo ver, alweer de laatste blog van deze course! En deze telt ook nog is twee keer zo zwaar mee. Tijd dus om er goed voor te gaan zitten. Voor dit vak moesten we ervaringen opdoen met verschillende social media zoals Facebook, Twitter, Google+ en Delicious, ik kan me wel ergere dingen bedenken die je voor je studiepunten moet doen, he SANC, echt een topvak, not. Ik was al actief op Facebook, en had me al een klein beetje verdiept in Twitter. Google+ had ik alleen nog maar van horen zeggen en van Delicious had ik zelfs nog nooit gehoord.

Als eerste was Google+ aan de beurt, in feite gewoon een nieuw soort Facebook, maar dan van Google, en (bijna) niemand gebruikt het. In principe is dat in het kort mijn kritiek erop. Bijna al mijn kennissen/vrienden/familie zitten op Facebook(dat er ook veel eerder was dan Google+), waarom zou ik dan Google+ gebruiken als er toch bijna niemand is om iets mee te delen. En het is nou ook weer niet zo vernieuwend of beter dan Facebook, daarom voor mij dus geen reden om er tijd aan te besteden.

Daarna moesten we achtereenvolgens een beroemd iemand en een politici volgen op Twitter. Ik wist al wat Twitter was en wat het inhield, en ik had er ook al een mening over, mede daarom deed ik ook nog niks op Twitter. Maar goed, alles voor de studie. Twitter account aangemaakt en Twitter geïnstalleerd op m’n telefoon. Erg actief ben ik nog steeds niet, de bekende personen en politici zijn inmiddels alweer verwijderd om dat ze mij niets nuttigs te melden hadden(wat ik van te voren ook al verwacht had). Twitter blijft voorlopig nog wel op mijn telefoon maar dan voor als ik me verveel, op mijn werk, tijdens college zou ik niet durven te twitteren of spelletjes te spelen op m’n telefoon. Nooit. De mensen die ik volg zijn studiegenoten en het is ook meer voor een lolletje dat ik zelf iets tweet dan dat ik er iets mee wil bereiken.

Als laatste hebben we nog een merk gevolgd op Facebook, althans, geprobeerd. Het merk dat ik bedacht had, Lays, bleek niet erg actief en ze hadden ook niet veel te melden. Lays is echter een uitzondering want er zijn een hoop voorbeelden van merken die wel goed gebruiken maken van Facebook. Het volgen van bijvoorbeeld een tv-serie op Facebook kan best nuttig zijn. Vaak houden ze je op de hoogte wanneer een nieuw seizoen begint worden er allemaal leuke feitjes over de acteurs en dergelijke gepost.

Al met al zijn die SNS voor mij een leuk tijdverdrijf of goed materiaal voor studie ontwijkend gedrag, niets meer en niet minder.

2 Comments on “Social media diary”

  1. marloesmulders says:

    Wel jammer dat lays niet actief was op Twitter. Maar zoals je zelf zegt, genoeg andere SNS om niet aan de studie te gaan!

  2. rens1234 says:

    Ik ben het helemaal met je eens Google+ heeft echt geen toegevoegde waarde omdat bijna iedereen op Facebook zit. En wat betreft dat studie ontwijkend gedrag het is ook altijd leuk om 3 keer in het kwartier je facebook te checken!


Leave a Reply

