Voor iedereen die op zoek is naar een huis/kamer

…en sociale media optimaal wil benutten, is er nu: Social Media Housing.

 

Ik vind het een geweldig initiatief, omdat uiteindelijk via via vaak toch de beste manier is om een huis te vinden en social media daarvoor het perfecte platform biedt.

Hier is de link: https://www.facebook.com/socialmediahousing.nl

9 Comments on “Voor iedereen die op zoek is naar een huis/kamer”

  1. reneboer88 says:

    Dit zou voor veel mensen wel echt een uitkomst kunnen zijn die een woning zoeken in Amsterdam of in andere grote steden waar het woningaanbod vaak schaars is. Op deze manier kunnen mensen goedkoper dan via allemaal betaalde sites zien wat het aanbod is van huizen in steden waar ze naar zoeken!

  2. stephaniieu says:

    Wat een goed initiatief! Ik ben even op de site gaan kijken en ga zeker gebruik maken van deze site!

  3. Ja ik vind het ook echt een geweldig idee. Veel van mijn vrienden hebben ook vaak ‘zoektkamer’ als achter naam op Facebook. Ik denk dat social networks echt een geweldig medium zijn voor het zoeken naar een kamer, maar ook bijvoorbeeld voor baantjes.

  4. alexanderjoordens says:

    Als de mensen die een kamer/woning overhebben (of gewoon uberhaupt verhuren) zelf ook op die SNS een account hebben wel inderdaad, maar dat is vast niet in alle gevallen zo. Wat je in ieder geval nu ziet is dat veel mensen zich aanmelden en een ‘gevraagd advertentie’ plaatsen maar waar niet op gereageerd wordt. Nu wordt dit volgens mij door iemand van SMH zelf gedaan die daar zelf een selectie moet gaan maken van alles wat er aangeboden & gevraagd word. Het gebruik van social media zie ik hier niet echt terug eigenlijk: het is gewoon een site waar men huurders & verhuurders probeert te koppelen als elke andere website.
    Dat zie je ook terug op de website. Het is eigenlijk precies hetzelfde maar nu proberen ze meer gebruik te maken van Social Media. Eigenlijk op dezelfde manier zoals veel bedrijven zich met social media proberen te verrijken(in alle opzichten), zoals KLM of BeatsbyDre bijvoorbeeld. Hier is het alleen gewoon het enige kanaal wat men gebruikt.

  5. alexanderjoordens says:

    Wat trouwens deels handig is en deels onhandig: je kunt natuurlijk wel goed direct bekijken wat voor persoon je eventuele huurder kan worden via zijn of haar FB account. Daarentegen zijn deze vaak afgeschermd voor niet-vrienden, waardoor je wellicht een hoop vage mensen in je vriendenlijst krijgt. (maar die kun je met die Groepen weer uitsluiten dus)

  6. lauraarkesteijn says:

    Supergoed initiatief! Zelf woon ik al 3 jaar in Amsterdam, maar het kan echt supermoeilijk zijn om een kamer te vinden. Netwerken via Social Media werken hier echt goed bij. Als je zorgt dat iedereen weet dat je op zoek bent naar een kamer gaat het vaak al een stuk sneller.

  7. rens1234 says:

    Wat een goed Iniatief! Ik weet nog heel goed dat ik 3jaar gelden geen kamer kon vinden(uiteindelijk wel gelukt)met behulp van social media in die tijd was het me misschien wel veel sneller gelukt.

  8. Gaby2305 says:

    Inderdaad! Het kan super moeilijk zijn om een kamer te vinden! En inderdaad je kunt meteen wel even het facebook profiel checken van potentiele (ver)huurder. Ik heb alleen het idee dat het nog niet echt van de grond komt. Zoals hierboven ook al werd gezegd staan er nu alleen maar berichten op over mensen die een woning zoeken.. Misschien een idee om SHM tips te laten geven aan eventuele zoekers?

    Interactie met bijvoorbeeld woningzoekende: ”misschien is dit wat voor jou…?”

  9. philippine89 says:

    Super leuk stukje en erg goed initiatief, zelf ken ik veel mensen dienog een kamer willen in amsterdam!


Leave a Reply

