Veel vrienden op Facebook positief!

Zo te zien is het niet zo slecht om veel vrienden te hebben op Facebook, getuige dit bericht. 


8 Comments on “Veel vrienden op Facebook positief!”

  1. kevin8rbrg says:

    Nou gauw nog maar wat vrienden accepteren dan.
    Heb niet echt veel vertrouwen in het onderzoek, maar denk dat ze wel wat op het spoor zijn 😉

  2. stephaniieu says:

    Echt alle wetenschappers en onderzoekers spreken elkaar wel telkens tegen op dit gebied zeg, ze zeggen elke keer allemaal tegengestelde dingen.. Ik weet niet wat ik nou moet geloven.

  3. reneboer88 says:

    Klopt inderdaad, tijdens het leren ben ik erachter gekomen dat veel bronnen zeggen dat veel FB vrienden wel goed is voor de intelligentie, maar een aantal andere berichten op Internet, en ook van Dijk spreken dit op bepaalde manieren, en in bepaalde mate tegen.

  4. Dus gebasseerd op wat we tot nu toe geleerd hebben zou rond de 300 vrienden aantrekkelijk zijn, maar hoe meer vrienden hoe groter je hersennen. Nu nog de overweging maken: wil ik aantrakkelijk zijn of slim overkomen? haha.

  5. mdk630 says:

    Er zullen wel een groot aantal achterliggende factoren zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je bij het accepteren van iedere vriend meer hersenen krijgt. Als dat wel zo was, had ik er nu een héél veel gezocht. Gewoon voor de zekerheid voor het tentamen morgen!

  6. rens1234 says:

    Het blijkt toch ook dat mensen met veel facebook vrienden veel behoefte om populair te zijn! Dis wordt vaak negatief ervaren ook vanwege het narcistische effect!

  7. lauraarkesteijn says:

    Ik denk persoonlijk dat zo veel facebookvrienden niet echt een heel erg positief effect heeft. De onderzoeken zeggen allemaal wat anders, en ik denk dat dit per persoon verschilt. De een vind het heel erg stoer dat je 500 vrienden hebt, en iemand anders zegt weer dat dit een beetje sneu is. Smaken verschillen denk ik dan maar! Ben benieuwd of er ooit nog een onderzoek komt dat echt uitsluitsel biedt over dit vraagstuk…

  8. philippine89 says:

    De theorie zegt iets anders, hierdoor ben ik al vrienden gaan schrappen op faceboook1! Wat een topstuk dit..HA!


Leave a comment