The Electric Friendship Generator: Facebook Etiquette

I was wondering after watching this clip which rules u oblige to when it comes to facebook.

Do you uphold this etiquette? Do you steal facebook friends? At least u’ve probably uploaded an embarassing photo of a friend?

It feels like there could be missing some additional rules though, u have any ideas on that?

http://www.youtube.com/watch?v=iROYzrm5SBM


6 Comments on “The Electric Friendship Generator: Facebook Etiquette”

  1. guidomiller says:

    Funny video. I suppose I uphold some etiquette, I’m usually quite careful about what I put on Facebook regardless. If I want to tell my close friends something I usually just e-mail them or send a text. Although I may have uploaded an embarrassing photo of a friend once or twice as a joke, but nothing too extreme.

  2. lauraarkesteijn says:

    Grappig filmpje! Alhoewel het achterliggende idee natuurlijk wel serieus is. Denk dat het heel erg belangrijk is om je aan deze regels te houden in verband met je privacy. Maar zoals Guido ook al opmerkt, een grappige foto af en toe kan geen kwaad toch?

  3. Ik ben het deels hiermee eens. Waarom is het erg als mensen elkaars vrienden ‘stelen’? Nu is het in dit filmpje natuurlijk wel extreem, maar ik vind het wel fijn dat mijn Australische vriend mijn vriendinnen/vrienden over wie ik het heel veel heb (ongevraagd) add, dan kan hij een beetje ‘leren kennen’ en weet hij ook een beetje hoe mijn wereldje hier is. Maar als mijn vriend ineens op single zou staan zou ik inderdaad ook tot heel veel in staat zijn denk ik 😉 Raar hoeveel impact zoiets toch heeft! Net als dat heel veel relaties als ‘niet echt/serieus’ beschouwd worden tot het op Facebook staat.

  4. kevin8rbrg says:

    Foto’s maken mijzelf nooit wat uit en ik ga er vanuit dat dat bij anderen ook zo is. Gaat het echt te ver dan is er altijd de mogelijkheid om te (laten) verwijderen. Ook al kan de schade dan al gedaan zijn natuurlijk. Een hate groep tegen je lijkt me trouwens ook verre van vermakelijk ook al kun je je er natuurlijk van distantieren door te negeren. (Coping mechanism van bekendheden).

    En zou er ook bij moeten komen staan…Als iemand nog ingelogd staat, meldt die persoon dan af ipv &%#$. Of zouden jullie zeggen, dat heb je zelf in de hand, moet je maar uitloggen

  5. lvdveen says:

    Als ik iemand nog ingelogd zou zien staan zou ik diegene wel afmelden ja.. Wat is het nut van op diegene haar/ zijn account rond te gaan zitten neuzen?

  6. sonjautz says:

    zie hem nu pas, maar leuk filmpje! Kunnen we volgend jaar in het vak gebruiken!


Leave a comment